torsdag 28 maj 2009

Hänt i veckan


Jag har varit dålig på att skriva varje dag nu, kan bero på att jag har en massa andra projekt i livet. Bara ni inte tror att jag slutat bry mig om parken för det gör jag.
Det har kanske inte hänt sådana saker som syns på bild sen i måndags. Förutom en del som kommer att bli hur cool som helst. Ni hittar den bland bilderna, dock är det ganska svårt att se helheten på bild. Det handlar om en del där man kommer kunna åka runt poolen och ner emot "streetytan" och LEDGEN (som jag nu mer kommer att kalla den.) Jag hoppas kunna visa fler bilder på det när det har gjutits lite mer. Det som är gjutet nu är en böjd corner. Denna kommer att fortsätta nästan som ett dike. Svårt att förklara men när parken är klar så kan ni ju kolla på det med era egna ögon. Eller kan ni se hur det blir här på bloggen när den är färdig gjuten.
Chinabanken kommer nog att ändras så att den inte blir så "Tok" brant som den är nu. Utan lite flackare, jag vet inte mer just nu.
Igår fick jag turen att se på bens ritning om hur parken förhoppningsvis kommer att bli i sin helhet. Detta såg helt magiskt ut. Ni kommer att älska alla speedbumps, små coola saker som dyker upp och de ändringar som håller på att göras. Kolla bara på bilden där de satt in en sten i ena hörnet av en quarterpipe. Det är sånt som kommer göra vår park unik. Kanske inte direkt går att skejta på men coolt är det.
Jag hade ju även en liten fråga om vad som skall sitta som ett monument uppe på pyramiden? Har bara fått in ett förslag på att det skulle vara en miniatyr utav tullbron. Tyvärr März men det är fel. Jag ger er nu en ny chans ni som inte redan vet vad det är. Titta på bilden och gissa. Jag kommer inomkort att att visa hela monumentet. Men ni får hållas lite tills dess.
Det som hänt för övrigt i veckan är ganska mycket planering inför kommande gjutningar och några små plana ytor har gjutits. Dess utom har första böjen på poolen börjat få sin form.
Hoppas jag kan komma med nya smaskiga nyheter inom kort. Enligt Ben skulle det hända väldigt mycket den kommande veckan (nya gjutningar), och vem vet kanske fler överraskningar. Den som lever får se.
Väl mött då //Kalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar