lördag 25 juli 2009

Parken är nu öppen...

Idag har parken invigts och allt gick bra. Tack alla människor som kom och gjorde detta till precis vad vi hoppats på, nämligen en trevlig dag med glada miner. Nu när Falkenbergs Skatepark har öppnat för allmänheten vill jag tacka alla som hjälp till att göra detta möjligt.

Ett extra stort tack till:

Falkenbergs kommun
Anders och Bengt på kultur och fritid.
Hans-Erik på stadsbyggnads kontoret
Pivotech, John och Markus
Veka
Peab
Will Taylor
Ben Schroeder
Samt alla andra som varit med och byggt denna grymma park.

Tusen Tack...

Tyvärr har jag inga bilder från invigningen då jag mest njöt av att skejta och prata med glada förbipasserande. Men det kan nog hända att det dyker upp lite skatebilder senare här på bloggen så glöm inte bort att titta in emellanåt.

10 kommentarer:

  1. är den bara för skateare?

    SvaraRadera
  2. Gratulerar FBG till en skön park.
    Bowlen helt klart min favorit!

    SvaraRadera
  3. Bilder från invigningsdagen
    http://callemedse.blogg.se/index.html
    har förståelse för om ni är bortskämda med fräcka actionbilder men så här såg det ut ur min synvinkel och kamera.
    Calle Fredin

    SvaraRadera
  4. Vad kul, ännu en ny betongpark man inte får cykla i! Finns ju inte nån vettig anledning att diskriminera en hel sport? blä

    SvaraRadera
  5. jag kan tänka mig en hel del anledningar, ingen skatare vill krocka med en cykel, d e nästan uteslutande poolcoping eller rena betong kanter i parken, slammar du med din hoj chippar du betongen med fot peggar å styre å trampor, å för att förtydliga ingen skatare vill krocka med en hoj. Bygg en bmx park åt oss skatare så ska vi inte åka där, tack

    SvaraRadera
  6. köp en skateboard, så kan du köra bmx i skogen jämte parken, å sen tar du brädan å skatar i parken! en lösning så god som någon!

    SvaraRadera
  7. Verkar finnas lösningar i andra parker? Ett förbud mot pegs och tvång till plastpedaler och plastbarends vilket gör att det inte finns några vassa kanter som sticker ut på hojen. Dom här reglerna finns i flera parker och verkar göra alla nöjda? Och visst, jag kan förstå att ni inte skulle vilja krocka med en BMX. Men det finns ju hundratals parker ute i landet där det funkar med en kombination? Det handlar ju trots allt om sunt förnuft, vilket jag tror alla har. Ni måste förstå att vi vill bara ha lika kul som ni kommer kunna ha i den nya parken. Men nu blir vi helt uteslutna från en till park. Hoppas ni förstår att de känns bittert.

    SvaraRadera
  8. självklatr fattar jag att det känns bittert, men köp en skateboard så lovar jag du blir lycklig igen. jag tror hela förbudet e rätt grundat i att de e mest poolcoping överallt å har du inte en plast cykel så e hela hojen ett verktyg för att slå flisor.

    SvaraRadera
  9. om d nu finns hundratals parker där d funkar med kombination kan vi väl få den här för oss själva

    SvaraRadera
  10. http://locomotiveskateparks.blogspot.com/

    SvaraRadera