onsdag 20 maj 2009

Onsdag den 20/5



Idag har det varit byggmöte. Tyvärr har jag ingen ny information om hur bygget går eller när det kommer vara färdigt. Eller rättare sagt, bygget går framåt och den deadline som var från början är den deadline som arbetarna jobbar efter. Alltså omkring midsommar. Men jag kommer att återkomma om detta när jag vet mer exakt.


Bygget har fortsatt i ett tempo som inte ens Speedy gonzales hade hunnit med, betongen har sprutat och svetten lackat. Idag har de nämligen gjutit en stor piece. Speedbumpen. Tur att Oscar kunde sticka till grabbarna lite fika under tiden arbetet fortsatte.
Den ser riktigt grym ut. Tyvärr så har jag ingen bild på den färdiga. Men några under själva byggnationen får väl duga så länge.
Jag kastar även in en bild på något som skall sitta ovanför en bank. man kan köra över eller under den. Och Tom penny gjorde detta riktigt bra för många härans år sedan. Resten får ni räkna ut själva.
Och när vi ändå håller på så kan ni ju gissa vilken färg som olika räcken och kanter i metall kommer att ha?
Imorgon blir det inget inlägg för då är gubbarna lediga men jag hoppas komma tillbaka på fredag med nya smaskiga saker som gjutits.
//Kalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar